Live GreeN, Live SmarT, Live Sustainable...

Sunday 13 March 2011

Adila Shuhada Bt Ahyat D20072031106

Design 1



Ape yang anda inginkan dalam sebuah taman? tentulah suasana yang nyaman dan santai untuk diisi seisi keluarga  atau org tersyg..taman yang sy tampilkan di sini ialah sebuah taman riadah yang mengenengahkan hobi atau aktiviti berkebun tidak kira bagi dewasa atau si anak kecil. Di samping berkebun, terdapat juga ruang santai untuk berehat dan melepak seisi keluarga, mewujudkan suasana yang lebih relax n cool..namun dalam dunia serba moden ini, dengan ciptaan bangunan yang menarik dan eksklusif tentunya lebih menarik perhatian pengunjung, that’s why di persisir tasik, tersergam sebuah curve building  ruang pejabat moden tapi simple. So, if any parent yang sibuk bekerja seharian, boleh la meluangkan masa selepas kerja bersama keluarga di tasik sambil berkebun atau bersantai dengan tenang. Kalau parent sibuk jugak..almaklumlah,parent zaman sekarng yg bz2 belaka..(even ada yang bz body)..bolehlah meneruskan kerja mereka dan menempatkan anak2 mereka di taman smbil berkebun kerana keselamatan di tasik ini adlah terkawal dan semestinya anak2 anda tentunya akan seronok dengan aktiviti berkebun bersama kawan2..


Design 2

Cool & cozy..begitulah idea dan mood yg ingin ditampilkan…suasana yang damai dan santai mewujudkan kawasan yang boleh menarik orang ramai beraktiviti. Projek tanaman sayuran yang dilaksananakan ialah di tebing dan permukaan tasik. Pelbagai tanaman dan sayuran yang ada di antaranya kangkung, bendi, kacang panjang dan pelbagai jenis lagi sayuran yang bersesuaian. Aktiviti berkebun ini adalah sesuai untuk seisi keluarga. Aktiviti penjagaan dan mengutip hasil dilakukan dengan menaiki perahu kecil yang disediakan. Terdapat komuniti yang dipertanggungjawabkan untuk setiap aktiviti bagi memastikan setiap projek berjalan dengan lancar dan sempurna. Di samping itu juga, mereka juga boleh melakukan riadah yang lain terutamanya aktiviti payung terjun yang menjadi tarikan utama di taman Tasik Proton ini. Aktiviti yang berfaedah ini diharap bukan shaja dapat memberi manfaat untuk masyarakat setempat malah orang ramai.. everyone can enjoy… sustainable your community…i like...u???



 Design 3

 Design 4
 

16 comments:

  1. design 1 - ade anjing la.. mcm mn nak picnic nie.. hihi.. tp cantik!!!~

    ReplyDelete
  2. anjing tu as example...means blh bw haiwan kesayangn berehat smbil berkebun..makan2..enjoy the activities..hehe..

    ReplyDelete
  3. design 1 cantik sgt.. sesuai utk smua pringkat.. sama ada yg b'kebun spenuh masa @ skadar hobi (mngisi masa lapang..) sambil b'kebun, dpt dating b'sama family.. lg smart kalau ada rumah rehat ala2 dlm taman..

    ReplyDelete
  4. bangunan ijau tu utk pe ye?? b'minat pulak ngn design tu.. Hihihi..

    ReplyDelete
  5. hehe..cm opis..tp blh jd 4 anything..yg pnting look smart for green projek..hehe..

    ReplyDelete
  6. bg nana, agak Xsesuai kalau bangunan tu dijadikan sbg opis.. tp, kalau akak jdkannya sbg dewan dlm taman mungkin ssuai.. Ala2 dewan kawen dlm taman.. sbb bg nana, design tu ssuai utk kebun pd masa yg sama dijdkan tmn & tmpt riadah.. Hihihi.. tu pdapat nana je.. nana Xpndai sgt nk decorate..

    ReplyDelete
  7. i like tooo..nice job..love ur idea..realistik..design 1, suka tgk simple but nice..like like..i'ww be there if its true..cayalahh

    ReplyDelete
  8. suka2..i suka..look the activity relate 4 everybody..ur idea on 1st design look more harmony n relaxing..if me,i more prefer 4 that 1st project to choose..or 4 the 2nd design maybe can be upgrading to be more natural n socialization..3rd n 4th project look growing superb..yes, i like all very much..

    ReplyDelete
  9. the building look exclusive..is it in Malaysia?

    ReplyDelete
  10. my family will like it..family gathering may be..or u can giv any suggestion?

    ReplyDelete
  11. the Heritage, aha..Malaysia la..family or friends could be gathering..

    ReplyDelete
  12. kalau ikutkan saya suka semua design..tp kalo kena pilih suke 1st design..design 2 pun seuka..tenang je...

    ReplyDelete

KIDS ANIMATION LEARN SERIES

PLIZ KLIK ME...!!!